Bengusia

Bengusia

Bobasek

Bobasek

piątek, 24 sierpnia 2012

Tolerancja i szacunek

Niewiele jest rodzin takich jak nasza. A może jestesmy jedyni?!? Choć tak różni na zewnątrz coś jednak nas łączy. Pomimo różnic potrafimy się porozumieć i uszanować inność. Potrafimy słuchać i zrozumieć. Mamy dystans do siebie i co najważniejsze lubimy się śmiać.
Tolarancja i szacunek gdyby ich zabrakło nasza  `mieszana` rodzina nie miałaby szansy na przetrwanie. 
Nie ma nakazów zakazów wymuszania jest totalna swoboda i wolność.
Każdy z nas jest taki jaki chce być, żyjemy tak jak chcemy i jestesmy szczęsliwi.

Wiem że niektorzy nie beda w stanie tego zrozumiec ani uszanowac i z pewnościa pojawia sie negatywne komentarze wiec zaznaczam ze wszystkie wulgarne wpisy skasuje. To co napiszecie swiadczyc bedzie wylacznie o was nie o mnie.

Chciałabym Wam przedstawic moja turecka rodzine zwyczajnie i na wesoło :)

Ayşe najstarsza siostrzenica Abdullaha

dwie gielin (synowe) i dwie görümce (siostry Abdullaha)


moja tesciowa czyby sie zaslaniala? a moze przez telefon rozmawıa? :)


po wyczerpujacych zakupach trzeba cos przekasic, wspolne jedzenie na podlodze zbiza :)


Ayla





ja i moje Malenstwo


Ayla z ciocia


Benia i jej Abi (starszy brat - kuzyn)


Kiedy Saltuk jest obok reszta moze nie istniec :)


Sa konie jest Benia :)


Moja mala Ayloşka


Wujek Ömer i jego kon


Moj tesc uwielbia pozowac :)


a teraz w okularach Ayşe


Ömer pozuje nie gorzej niz tesc :)


a tak wlasnie "pozeramy" pyszne jedzenie tesciowej :)



10 komentarzy:

  1. Ja uważam, że to bardzo cenne - tolerancja i szacunek. I bardzo ważne. Zwłaszcza w takich rodzinach jak Wasza, gdzie spotykają się różne kultury i tradycje. I to jest piękne. Zazdroszczę Wam serdecznie i gratuluję. Życzę też, żeby ten szacunek i tolerancja były u Was zawsze.

    Myślę, że wadą dzisiaj u wielu ludzi jest piętnowanie inności i podświadome traktowanie odmienności jako czegoś złego, brak tolerancji... Tak mi się skojarzyło, że już poeta Norwid tak dość ostro i brutalnie podsumował nasz polski naród: "My Polacy umiemy się tylko kochać albo kłócić, ale nie umiemy się różnić pięknie i mocno". Jednak widać, że jeszcze są osoby, które umieją. Bardzo się cieszę. :) Gratuluję i zazdroszczę Wam tego. Aby więcej takich rodzin jak Wasza. :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Święte słowa, że nie umiemy się różnić. NA szczęście nie wszyscy.

    Nic nie jest albo czarne albo białe. Niestety sporo ludzi ma ograniczony horyzont, mówi się trudno.

    Fajną tą rodzinkę ma pani, a teść to chyba gwiazdor wszystkich spotkań :)

    Pozdrawiam

    Ps: pani Emilio zadałam pyt. na "Turcja od kuchni" w dziale śniadanie - na temat pogaca. Będę wdzięczna za odp. w wolnej chwili.

    OdpowiedzUsuń
  3. Zgadza się z Nati/pięknie ujęte/.Moi rodacy ,tak jak napisałaś inność uważają za coś złego i tego się boją,ale również uważają ją za coś gorszego i tym gardzą.Robią to jednak a priori , nie starając się inności poznać.Jest to smutne .Mam nadzieję ,że z czasem nasze podejście do tego tematu się zmieni.Młode pokolenie już dużo jeżdzi po świecie i wiele rzeczy widzi,obserwuje.Patrzę z wielkim zadowoleniem na mojego 19-to letniego syna,który jest już "światowcem".W naszym domu częstymi gosćmi, są jego koledzy różnych nacji i kolorów skóry i to dla mnie jest coś zupełnie normalnego.Zawsze go uczyłam ,że jesteśmy tacy sami tylko mamy różne przyzwyczajenia ,zwyczaje/to było tłumaczenie dla małego dziecka/teraz to procentuje/.Nie lubię słowa tolerancja ,bo jest ono dla mnie protekcjonalne,w moim słowniku zamieniłam je na słowo Akceptacja.Pozdrawiam Wf Noneczka.

    OdpowiedzUsuń
  4. fajnka rodzinka :);
    AYLA BEDZIE PODOBNA DO CIOCI- TEJ KTORA JA TRZYMA NA RĘKACH :)

    OdpowiedzUsuń
  5. najważniejsze że się rozumiecie, kochacie i potraficie dac sobie swobodę :)
    Macie ślicznotki te córeczki muaaaa :*

    OdpowiedzUsuń
  6. Ten komentarz został usunięty przez administratora bloga.

    OdpowiedzUsuń
  7. Ten komentarz został usunięty przez administratora bloga.

    OdpowiedzUsuń
  8. usunięte? Jaka szkoda :<<< czy ja z czymś skłamałam?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na poczatku postu wyraznie zaznaczylam ze wszystkie wulgarne i obrazliwe komentarze skasuje twoj wlasnie taki byl. Nie znasz mnie i mojej rodziny wiec nie masz prawa z nikim nas porownywac. Nie interesuje mnie kogo ty znasz i jaki on jest ja nie generalizuje a opsuje jeden przypadek - moj przypadek! Ty generalizujesz obrazasz i wszystkich wrzucasz do jednego worka.

      Usuń
  9. Jako dopisek dodam ze tak jak brody czy czadory sa skrajnoscia tak i twoje srodowisko pankowo skinhedowe (czy jak mu tam) tez jest skrajnoscia. Bez wzgledu na kraj czyli w Pl czy w TR ludzie maja o was jedno i to samo zdanie. Bez wzgledu na to czy Turek religijny z broda czy zeuropeizowany zwolennik Ataturka i tak bedzie mial o was jedno i to samo negatywne zdanie. Czy ja sklamalam?

    OdpowiedzUsuń