Bengusia

Bengusia

Bobasek

Bobasek

piątek, 25 listopada 2011

Zabawna nauka czyli eglenceli bilim


Najpierw musze sie wytłumaczyć co do wczesniejszego postu. Próbowałam jak się tylko dało zmniejszyć film i wstawić na bloga. (Dziekuję za komenytarz z instrukcjami, skorzystałam i udało się.) Niestety tych filmów musiałoby być 10 a ja nie mam aż tyle wolnego czasu żeby się bawić w przeróbki. Wybaczcie mszą wam wystarczyc te trzy które wstawiłam. Pozostała część to tańce recytacja wierszy wspólne jedzenie tortów które każda grupa sama zrobiła i pokazy teatru cienia czyli Karagoz oyunlari. To ostatnie pokażę w oddzielnym poście bo to tradycyjny teatr turecki.

A teraz do rzeczy. Wczoraj w przedszkolu Bengusi zaczął sie nowy program. Nauka poprzez zabawe czy zabawna nauka jak wolicie. Po turecku eglenceli bilim a w orginale po angilesku hightouch hightech. Może niektórzy z Was a raczej Wasze dzieci oglądały na kanale cebbebees Nina i neuronki to wlaśnie coś podobnego na zajeciach w przedszkolu ma Bengusia.
Tu jest strona turecka tego programu dla mam znajacych turecki a tu wersja angielska. Czy jest wersja polska nie wiem nie sprawdzałam ale wydaje mi sie że prywatne przedszkola w Polsce również moga mieć takie zajęcia.
Po pierwszych zajęciach Benia wróciła do domu z plastikowa pipetą i karteczka z opisem co robili na zajęciach.


To karteczka w oryginale a w tłumaczeniu:
Dzisiaj jako chemik robiłam doświdczenia reakcji. Widziałam reakcję octu z proszkiem do pieczenia i powstałą pianę. Widziałam że dzięki reakcji chemicznej bez dmuchania można napompować balon i nie dmuchajac napompowałam go. Używając pipety sama zrobiłam pomarańczową oranżadę.


Taki program to świetna zabawa. Benia jest zachwycona.
A to zdjęcia nowej fryzurki mojej Córki :) 
Wciąż jeszce uczę się ją czesac bo okiełznac loczki nie zadając bólu dziecku jest bardzo trudno :)






5 komentarzy:

  1. Jaka ona juz duza, fryzurka super :)

    Pozdrawiam
    Kinga

    OdpowiedzUsuń
  2. Ale Beniu urosłaś:) całujemy Ciebie, Aylinkę i rodziców :) ciocia Ania z rodzinką

    OdpowiedzUsuń
  3. Przedszkolak pełną parą!

    OdpowiedzUsuń
  4. Naprawde szokujące jak Ona się już wyzbyła resztek niemowlęctwa!!!! :-) szok prawdziwa dziewczynka --śliczna ; ale jz nie dzidziuś :-)

    OdpowiedzUsuń