Bengusia

Bengusia

Bobasek

Bobasek

poniedziałek, 24 stycznia 2011

Troche nowosci i zalegla zabawa

Ten weekend spedzilismy w domu a dokladniej ja bylam w domu a Bengusia ostatnio prawie codziennie chodzi do jak to mowi kulturow dzieci czyli domu kultury, miejsca spotkan ktore utworzyl nasz znajomy. To miejsce w ktorym spotykaja sie studenci, odbywaja sie konferencje, dodatkowe zajecia z literatury czy kulturoznawstwa i oczywiscie co sobota turku gecesi czyli wieczory z piesenka. Bengusia jest pupilka wszystkich studentow bawi sie z nimi i oczywiscie z bialym kroliczkiem Muhittinem ktory od niedawna stal sie domownikiem domu kultury :)

Ostatnio Bengusia zaczela coraz bardziej interesowac sie Malenstwem w brzuszku. Ciagle pyta czy juz uroslo, kiedy wyjdzie i kiedy beda sie razem bawic. A wszystko po tym jak poczula ruchy dziecka podczas zabawy. Powiedzialam jej ze Malenstwo tez chce sie bawic dlatego daje jej znaki z brzuszka. Byla zachwycona i teraz jeszcze czesciej obejmuje brzuszek caluje go i glaszcze :) Wyglada to na prawde slodko.

A teraz czas na zalegla zabawe. Jakis czas temu Mama Joachima i Mama Gabinki zaprosily mnie do zabawy. Mam napisac cos czego o mnie nie wiecie w 7 punktach :)
Postaanowilam ze napisze o mnie i o Turcji bo w koncu to blog rowniez o kraju w ktorym mieszkam
A wiec zaczynam : najpierw o mojej Turcji

1. W Turcji mieszkam juz 10 lat, 5 lat przed slubem i 5 lat po slubie.
2. Mieszkalam w 3 miastach Ankara (stolica) pierwsze 5 lat, Denizli -1rok i Izmir teraz 4 rok.
3. Zwiedzilam troszke tego pieknego kraju ale wciaz za malo:
Stambul
Erdek
Eregli (nad Morzem Czarnym)
Sebin
Ankara
Konya
Sivas
Kayseri
Kapadocja (Nevsehir, Goreme)
Antalya (Alanya, Kemer, Manavgat)
Denizli (Pamukkale, Karakoyuk, wedrowalismy rowniez po okolicznych przepieknych gorach Karcidagi, babadagi i inne))
Izmir ( Efes, Meryemana, Sirice, Cesme)
Bursa

4. Pierwsze moje spotkanie z Turcja to byl 2miesieczny pobyt w Stambule - kurs tureckiego. Wciaz jestem zakochana w tym przepieknym miescie i chcialabym co jakis czas tam wracac ale nigdy bym tam nie zamieszkala.

A teraz z innej beczki:
5. Jestem zakupoholiczka jak chyba wiekszosc kobiet uwielbiam kupowac ale od dluzszego czasu jestem "na odwyku" nie moge sie jednak powstrzymac przed kupowaniem ciuszkow dla Bengusi. Teraz juz robie plany i liste zakupow dla Maluszka obiecuje sobie jednak ze beda to jedynie najpotrzebniejsze rzeczy.

6. Uwielbiam czekolade, szczegolnie teraz badac w ciazy potrafie zjesc cala tabliczke czekolady pod warunkiem ze bedzie mleczna :)

7. Czasem lubie wykorzystac to ze jestem kobieta i mam meza Turka i gdy mam zachciewajke na cos do jedzenia wysylam Abdullaha zeby mi to kupil. Turcy spelniaja zachciewajki swych kobiet zawsze nie tylko podczas ciazy. Zachciewajki kobiet w ciazy sa wrecz dla nich rozkazem. Nie wazna jest cena zachciewajka musi byc spelniona i tyle. Oczywiscie nie robie tego czesto, raz na jakis czas :)

I to tyle o mnie, jesli ktoras z moich czytelniczek ma ochote podzielic sie informacjami o sobie zapraszam do zabawy :)


8 komentarzy:

  1. zapraszam do mnie

    pajusiaa91.blogspot.com

    Pozdrawiam ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ale super, że 'zachciewajki' są dla nich 'rozkazem' i muszą być spełnione :) Kobiety mają fajnie :)

    OdpowiedzUsuń
  3. o czym myślisz, gdy wracasz wspomnieniami do Polski?

    OdpowiedzUsuń
  4. O czym mysle? Przede wszystkim o rodzinie, cudownym dziecinstwie i zupach mojej mamy. Te ostatnie uwielbiam. Kiedy jade do Polski rodzina wyjezdza po nas do Warszawy i zawsze w termosie czeka na mnie i Bengusie krupnik mojej mamy bez niego nie wyobrazam sobie drogi do domu :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Swietna zabawa w te siedem pytań nie mam w tej chwili czasu,ale kiedyś sie do niej dołączę ,bo to wymaga chwili pomyślenia nad sobą jeżeli sie to zrobic uczciwie.Fajnie że to osobie napisałas bo dzieki temu jesteś nam bliższa.O niechcący przeszłąm ba Ty sorki,ale może ,moze tak zostać?Zresztą nie jestem całkiem obcą osobą ,bo kiedyś miałyśmy kontakt czajniczkowy ze sobą na allegro i wląśnie tym fajnym trafem znalazłam mój ulubiony blog.W 7 pytaniach sie bardziej odkryje.Pozdrawiam WF Noneczka.

    OdpowiedzUsuń
  6. a czemu nie mogłabyś mieszkać w Stambule? zbyt tłoczno etc?pozdrawiam,Magda

    OdpowiedzUsuń
  7. Jakbys miala porownac Emilko to w ktorym miescie sie lepiej zyje w Ankarze czy Izmirze? Zwlaszcza jesli sie pochodzi z innego państwa.
    Pozdrawiam
    Kinga

    OdpowiedzUsuń
  8. Noneczko, byloby super zebys napisala cos o sobie jesli nie chcesz na blogu to mozesz na maila bengusia@op.pl Tym allegro to mnie zaskoczylas jestem w szoku :) Pozdrawiam i mocno sciskam.

    OdpowiedzUsuń